Ik heb een zieke werknemer, wat nu?

    Ik heb een zieke werknemer, wat nu?

    Het welzijn van uw personeel staat voor u voorop, maar tegelijkertijd denkt u ook aan de lopende operatie en dat is begrijpelijk. U zult proberen de ziekte van uw personeelslid op te vangen binnen uw vaste team, maar als blijkt dat de afwezigheid voor een langere tijd gaat gelden, is het verstandig om actie te ondernemen. De werknemer moet worden gemeld in een verzuimportaal, waarna begeleiding en inschakeling van een arbodienst volgt. Afhankelijk van de situatie kan het ook zijn dat u een melding doet bij de Arbodienst en dat de Arbodienst de verdere stappen onderneemt. 

    U schakelt vervolgens met uw verzekeraar om aanspraak te maken op uw verzuimverzekering. Het is hierbij wel van belang dat uw polis dekking biedt voor uw (vaste) personeel. Zorg er dus voor dat uw polis up-to-date blijft met de omvang van uw personeelsbestand.

    Hulp nodig met het juist opstellen van een verzuimverzekering of wilt u meer informatie over de rechten en plichten met betrekking tot personeel in de horeca? Neem dan contact op met een MZA Horeca-adviseur.

    Case
    Specialist op dit gebied

    De MZA Horeca nieuwsbrief blijf op de hoogte van acties en het laatste nieuws

    Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan ons cookiebeleid.