Door een storing kan ik de hele dag geen muziek draaien in mijn café. Wat kan ik doen aan het omzetverlies?

    Door een storing kan ik de hele dag geen muziek draaien in mijn café. Wat kan ik doen aan het omzetverlies?

    Dit is volledig situatieafhankelijk. Achterhaal eerst wat de oorzaak van de storing is. Gaat het om een stroomstoring van buitenaf? Of is het slijtage van de apparatuur zelf? Een electronicaverzekering dekt schade die ontstaan is door "buitenkomend onheil". Dus als de beschadiging is ontstaan door slijtage of ouderdom van uw apparatuur en/of de bedrading dan is er geen dekking. Indien blijkt dat er sprake is van bijvoorbeeld brand of inductieschade, waardoor de bedrading kapot is gegaan, zou het aantoonbare omzetverlies gedekt kunnen zijn.

    Zo is dus elke situatie verschillend en is een dekking op het omzetverlies als gevolg van schade aan electronische apparatuur geen automatisme. Uw verzekeraar kan u hierin adviseren maar actieve preventie helpt u dit soort situaties voorkomen. Zorg ervoor dat uw apparatuur en bedrading up-to-date is en investeer regelmatig in vernieuwing. Uw adviseur kan u vervolgens helpen met het zoveel mogelijk afdekken van de risico's.

    Adviseurs van MZA Horeca hebben ruime ervaring met preventie. Zij kunnen u tijdens een Dekkingscheck wijzen op de risico's en komen met een op maat gemaakt advies om deze te vermijden of beperken.

    Dekkingscheck
    Case
    Specialist op dit gebied

    De MZA Horeca nieuwsbrief blijf op de hoogte van acties en het laatste nieuws

    Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan ons cookiebeleid.