Een gast heeft per ongeluk iets vernield, ben ik hiervoor verzekerd?

    Een gast heeft per ongeluk iets vernield, ben ik hiervoor verzekerd?

    U gaat er niet vanuit dat dit u gebeurt, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Wanneer uw gast iets heeft vernield, bent u hiervoor niet verzekerd. De aansprakelijkheid ligt in dit geval bij uw gast en hoewel u uw gasten het naar de zin wilt maken, zult u hiervoor toch in conclaaf moeten gaan met uw gast. Mogelijk kiest u er in geval van kleine schade voor om dit niet te verhalen op uw gast, maar dat oordeel is volledig aan u. Ga er echter niet gelijk vanuit dat "uw verzekering dit wel dekt".

    Is er echter sprake is van vandalisme waarbij moedwillige vernieling, dan kan de speciale vandalismeverzekering mogelijk dekking bieden. Deze vandalismeverzekering is geen standaard onderdeel van het "Gastvrij verzekerd"-pakket maar is wel gemakkelijk mee te verzekeren.

    Wilt u weten of een vandalismeverzekering voor uw onderneming verstandig is? Een MZA Horeca-adviseur komt graag bij u langs om uw situatie te beoordelen en u te adviseren. 

    Case
    Specialist op dit gebied

    De MZA Horeca nieuwsbrief blijf op de hoogte van acties en het laatste nieuws

    Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan ons cookiebeleid.